STRATEGI PENINGKATAN HAFALAN PERKALIAN BAGI SISWA – SISWI KELAS 6 SDN 011 SUNGAI KUBU HULU

Authors

  • Oriza Satifa Universitass Riau
  • Endah Muarifah Universitas Riau
  • Heldissa Difani Universitas Riau
  • Bayu Ramadhany Universitas Riau
  • Ulfa Hutri Universitas Riau
  • Annisa Khoiriyah Universitas Riau
  • Yudha Irsad Adika Universitas Riau
  • Joel Saputra Zai Universitas Riau
  • Fatimah Azzahra Universitas Riau
  • Fadila Lestari Universitas Riau

DOI:

https://doi.org/10.55681/ejoin.v2i9.3385

Keywords:

memorize multiplication, tutoring, Ability Improvement, 011 elementary school sungai kubu hulu

Abstract

Skills in memorizing multiplication are one of the fundamental aspects that must be mastered by elementary school students. However, there are still students who have difficulty in mastering this material. This community service aims to improve the multiplication memorization skills of grade 6 students of SDN 011 Sungai Kubu Hulu through an intensive tutoring program. The methods used include providing interactive materials, repetitive exercises, and periodic evaluations. The results of this program show a significant improvement in students' multiplication memorization skills, which is shown through better evaluation results and increased student confidence in solving multiplication problems.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Agusti Mardikaningsih, Agusti, and Praharisti Kurniasari. “Pelatihan Pengembangan Kreativitas Guru Dalam Pembuatan Media Pembelajaran Interaktif.” Empowerment: Jurnal Pengabdian Masyarakat 1, no. 4 (2022): 502–507.

Amelina Putri, Muhammad Miftahul Roziqin, Akbar Alldhu Dilas, Mhd Akbar, and Pebriandi Sinabel. “PENGENALAN METODE JARIMATIKA GUNA MENINGKATKAN KEMAMPUAN BERHITUNG PERKALIAN PADA SISWA SEKOLAH DASAR.” Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat 3, no. 5 (2023).

Claudia, Sofie, Yusuf Suryana, and Oyon Haki Pranata. “Pengaruh Pendekatan Matematika Realistik Terhadap Hasil Belajar Siswa Kelas II Pada Perkalian Bilangan Cacah Di Sekolah Dasar.” PEDADIDAKTIKA: Jurnal Ilmiah Pendidikan Guru Sekolah Dasar 7, no. 5 (2020): 210–221.

Damar Kusuma Jati, Elsa Nur Safitri, dkk. “Pengaruh Pembiasaan Menghafal Perkalian Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Pembelajaran Matematika.” Jurnal Ilmu Pendidikan 7, no. 2 (2016): 1–23.

Dea Rizka Amalia, Faizal Chan, Muhammad Sholeh. “Analisis Kesulitan SiswaBelajar Operasi Hitung Perkalian PadaPembelajaranMatematika Dikelas IV.” Jurnal Pendidikan dan Konseling 4, no. 3 (2022): 1349–1358.

Dwi Rahmayanti, Jesica. “Penggunaan Metode Jarimatika Dalam Meningkatkan Kemampuan Berhitung Perkalian Dasar.” Risda: Jurnal Pemikiran dan Pendidikan Islam 7, no. 1 (2023): 1–13.

Himmah, Khusnul, Jamal Makmur Asmani, and Latifah Nuraini. “Efektivitas Metode Jarimatika Dalam Meningkatkan Kemampuan Berhitung Perkalian Siswa.” Dawuh Guru: Jurnal Pendidikan MI/SD 1, no. 1 (2021): 57–68.

Isnaini, Aisyah Nur. “Brain Drain, Salah Satu Alasan Kerugian Negara Miskin?” Kumparan.Com. Last modified 2022. https://kumparan.com/aisyah-nur-isnaini/brain-drain-salah-satu-alasan-kerugian-negara-miskin-1xQwmqCpywP.

Syamsuddin, Tris. “Penerapan Metode Pembelajaran Active Knowledge Sharing Untuk Meningkatkan Aktivitas Dan Belajar Siswa Kelas VI Di SDN Inpres Cenggu Semester I Tahun Pelajaran 2019/2020.” JUPE : Jurnal Pendidikan Mandala 5, no. 6 (2020).

Downloads

Published

2024-09-09