Analisis Pengaruh Label Halal Terhadap Minat Beli Produk Food And Beverages di Kawasan Petak Enam Jakarta Barat

Authors

  • Ega Bernoldi Program Studi Hospitality dan Pariwisata, Universitas Bunda Mulia, Indonesia.
  • Rendy Sarudin Program Studi Hospitality dan Pariwisata, Universitas Bunda Mulia, Indonesia.

DOI:

https://doi.org/10.55681/jige.v5i3.2978

Keywords:

Halal Label, Purchase Interest, Food and Beverages, Petak 6

Abstract

This research has a problem formulation analyzing the relationship between the Halal Label and Purchase Interest in Petak Enam area West Jakarta. Likewise, to find out the influence of the Halal Label on Purchase Interest in food and beverage products in Petak Enam area West Jakarta. This research was conducted using a quantitative method by distributed questionnaires via Google Form which were distributed to 100 respondents who had visited or were currently visiting Petak Enam area West Jakarta. The result of this study can be seen that (1) Halal Label has a significant Influence on Purchase Interest at Petak Enam area West Jakarta. This can be proven from the result of the T test Count > TTable of 3.935 > 1.290 (2) from the simple linear regression value the significance value of 0.001< 0.05 (3) form R Square has a value 0.579 states the effect of the variable 57.9% and 42.1% is influenced by other variables that are not examined.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Al Umar, A. U. A., Mustofa, M. T. L., Fitria, D., Jannah, A. M., & Arinta, Y. N. (2021). Pengaruh Label Halal dan Tanggal Kadaluarsa Terhadap Keputusan Pembelian Produk Sidomuncul. Jesya (Jurnal Ekonomi Dan Ekonomi Syariah), 4(1), 641-647.

Aling, F. A. N., Mahardika, K., Dewi, N. K. S., & Semadi, G. N. Y. (2023). Strategi Pengembangan Pariwisata Melalui Komponen 4A Pada Desa Buahan, Payangan, Gianyar, Bali. MSJ: Majority Science Journal, 1(1), 27-33.

Aziz, M. L., & Sulistiono, S. (2020). Pengaruh Sikap Konsumen, Periklanan, dan Brand Image Terhadap Minat Beli Konsumen The Jungleland Adventure Theme Park. Jurnal Ilmiah Pariwisata Kesatuan, 1(1), 43-52.

Diana, P., Suwena, I. K., & Wijaya, N. M. S. (2017). Peran Dan Pengembangan Industri Kreatif Dalam Mendukung Pariwisata Di Desa Mas Dan Desa Peliatan, Ubud. Jurnal Analisis Pariwisata ISSN, 1410, 3729.

Hudiono, R. (2022). Pengaruh jenis kelamin dan usia terhadap kecenderungan berwisata selama Pandemi COVID-19. Jurnal Manajemen Perhotelan Dan Pariwisata, 5(2), 123-128.

Ismayanti, M. (2021). Dasar-Dasar Pariwisata Sebuah Pengantar.

Jumizar, M. N. (2019). Sonsorship Dimoderasi Oleh Citra Merek Yang Berimplikai Pada Minat Beli (Studi Pada Pengguna Gojek Wilayah Bandung). Nurjanah, N. N. (2020). Pengaruh Label Halal Dan Gaya Hidup Terhadap Keputusan Pembelian Produk Mie Samyang (Suatu Survey Konsumen Mie Samyang Pada Borma Dago Di Kota Bandung) (Doctoral dissertation, Universitas Komputer Indonesia).

Paramita, A., Ali, H., & Dwikoco, F. (2022). Pengaruh Labelisasi Halal, Kualitas Produk, dan Minat Beli Terhadap Keputusan Pembelian (Literatute Review Manajemen Pemasaran). Jurnal Manajemen Pendidikan dan Ilmu Sosial, 3(2), 660-669.

Persiapan Pengembangan Halal Tourism dan Muslim-Friendly di Indonesia. (2022), Maret Selasa).

Sayuti, M. (2023, Juni 6). Indonesia Peringkat Pertama Destinasi Wisata Halal Terbaik Dunia.

Seogiarto, A. (2018). Wisata Kuliner: Sebuah Kajian Teoritis. Jurnal Ilmiah Pariwisata, 18(2), 145-156.

Sinar, M. A. (2023). PENGARUH KUALITAS PRODUK, PERESEPSI HARGA DAN PROMOSI TERHADAP MINAT BELI ULANG PADA MARKETPLACE LAZADA DI KOTA DENPASAR (Doctoral dissertation, Universitas Mahasaraswati Denpasar).

Sugiyono, Prof. Dr. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2018). Metode penelitian pendidikan: pendekatan kuantitatif, kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sukarno, A., & Sarudin, R. (2023). ANALYSIS OF THE INFLUENCE OF MUSLIM-FRIENDLY TOURISM IMPLEMENTATION ON THE DESTINATION IMAGE OF PETAK ENAM, WEST JAKARTA. Jurnal Ilmiah Global Education, 4(3), 1952-1962.

Wirawan, P. E., & Octaviany, V. (2022). Pengantar Pariwisata. Nilacakra.

Wirayanthy, N., & Santoso, S. (2018). Pengaruh harga, citra merek dan kualitas terhadap minat beli produk private label. JMD: Jurnal Riset Manajemen & Bisnis Dewantara, 1(2), 87-96.

Downloads

Published

2024-09-05

How to Cite

Bernoldi, E., & Sarudin, R. (2024). Analisis Pengaruh Label Halal Terhadap Minat Beli Produk Food And Beverages di Kawasan Petak Enam Jakarta Barat. Jurnal Ilmiah Global Education, 5(3), 1976–1986. https://doi.org/10.55681/jige.v5i3.2978